loading...
درامدزایی
moneymaker بازدید : 193 55 سال پیش نظرات (0)
نحوه ثبت نام برای یارانه نقدی


نحوه ثبت نام برای یارانه نقدی












رییس مركز آمار ایران دیروز در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه های خود در دوره مدیریت این مركز به بیان جزئیات طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای جا مانده در سال ۸۷ پرداخت.









رییس مركز آمار ایران دیروز در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه های خود در دوره مدیریت این مركز به بیان جزئیات طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای جا مانده در سال ۸۷ پرداخت. عادل آذر با بیان اینكه این طرح از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۰ خرداد ادامه خواهد داشت، گفت: در این مرحله خانوارهایی كه در سال ۱۳۸۷ موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند در صورت تمایل بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده با توجه به آخرین رقم سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار و با ورود به وب گاه طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار (yaraneh.amar.org.ir) نسبت به پر كردن فرم خانوار خود اقدام كنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خانوارهایی كه قبلا ثبت نام كرده اند، ولی به دلایلی مانند ازدواج، تولد، فوت، طلاق، تغییرات درآمد و دارایی اعضای خانوار، نیازمند اصلاح اطلاعات خود هستند، در این مرحله نباید به وب گاه مراجعه كنند؛ چرا که زمان و نحوه مراجعه این عده، طی اطلاعیه های رسمی بعدی، اعلام خواهد شد. آذر با بیان اینكه روش ارائه اطلاعات اقتصادی خانوار در این دوره كاملا الكترونیكی است، گفت: دو میلیون فرم اطلاعات اقتصادی خانوار منتشر شده كه توسط مراكز پست و ICT روستایی در اختیار هموطنان قرار می گیرد. هموطنان می توانند پس از تكمیل این فرم به صورت فیزیكی اطلاعات آن را در پایگاه اطلاع رسانی مركز آمار ایران وارد كنند. او ادامه داد: زمان مراجعه مردم به پایگاه اطلاع رسانی مركز آمار ایران براساس آخرین رقم سمت راست كد ملی سرپرست خانوار است، به طوری كه افراد دارای عدد سمت راست كد ملی ۸ و ۹ از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت، ۶ و ۷ از ۲۳ اردیبهشت، ۴ و ۵ از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت، ۲ و ۳ از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت و ۰ و ۱ از اول تا سوم خرداد می توانند اطلاعات خود را وارد كنند.

وی افزود: در مدت هفت روز باقیمانده همه كسانی كه به هر دلیل نتوانستند اطلاعات خود را به پایگاه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار وارد كنند می توانند این كار را انجام بدهند. او با تاكید بر اینكه در این مرحله اصلاح اطلاعات اقتصادی امكان پذیر نخواهد بود، افزود: امكان دسترسی به وب گاه طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار تنها در داخل كشور ممكن است و ایرانیان حاضر در خارج كشور برای این كار می توانند از طریق افراد مطمئن در داخل اقدام كنند. رییس مركز آمار در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به این سوال كه چرا نرخ بیكاری زمستان تا كنون اعلام نشده است، گفت: اطلاعات مربوط به این شاخص در حال تكمیل است و به زودی نرخ بیكاری زمستان و مجموع نرخ بیكاری سال گذشته اعلام خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم اعلام نرخ تورم از سوی مركز آمار با وجود محاسبه آن گفت: براساس مصوبه سال ۱۳۸۳ دولت، مركز آمار و بانك مركزی هر دو نرخ تورم را اعلام كرده و در اختیار رییس جمهور قرار می دهند، اما اینكه كدام یك از این دو رقم به عنوان نرخ تورم اعلام شود به تصمیم دولت بستگی دارد؛ بنابراین متولی اعلام نرخ تورم دولت است.

آذر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه با وجود اعلام رسمی دولت درباره منتفی شدن موضوع خوشه بندی، جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار چه دلیلی دارد، گفت: ماموریت مركز آمار ایران جمع آوری داده ها است. دولت نیز ما را موظف كرده كه اطلاعات اقتصادی را جمع آوری كنیم و هنر ما این است كه این كار را با دقت انجام دهیم، اما اینكه موضوع خوشه بندی به كجا رسیده یا میزان یا چگونگی ارائه یارانه ها به مردم به چه صورت است در حوزه ماموریت و پاسخگویی ما نیست.

او تاكید كرد: اطلاعات جمع آوری شده در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارائه می شود و تصمیم گیری درباره چگونگی استفاده از این آمار بر عهده همان سازمان خواهد بود. وی همچنین در پاسخ به این سوال كه چه تعداد خانوار در دوره قبل اطلاعات اقتصادی خود را تكمیل كرده و چه تعداد در دوره جاری آن را تكمیل خواهند كرد، گفت: در سال ۱۳۸۷ حدود ۱۷ میلیون خانوار این اطلاعات را تكمیل كردند و پیش بینی ما این است كه حدود ۷۰۰ هزار تا یك میلیون خانوار در دوره كنونی مراجعه خواهند كرد.

رییس مركز آمار ایران همچنین در پاسخ به سوالی با انتقاد از برخی آمار بین المللی ارائه شده درباره كشورمان گفت: به نظر من برخی از این آمار مستند نیست و به آنها می توان ایراد گرفت؛ چرا كه گاهی اوقات مراكز بین المللی به جای مراجعه به مركزی رسمی مانند مركز آمار ایران برای دریافت اطلاعات از طریق مراجع غیر رسمی این كار را انجام می دهند یا حتی خودشان پرسشنامه توزیع و تكمیل می كنند كه این كار باعث می شود آمار متفاوتی به دست بیاید.

او ادامه داد: در مورد شاخص فضای كسب و كار در ایران به طور مشخص درباره آن با مجریان طرح گفت وگو كردم و به آنها گفتم كه روش محاسباتی شما اشتباه است، البته آنها نیز این موضوع را پذیرفتند در حالی كه با محاسبه ما به روش دقیق و صحیح مشخص شد رتبه ایران در فضای كسب و كار حداقل پنج پله بالاتر از آن چیزی است كه بانك جهانی اعلام كرده است.

وی در پایان این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار تنها به همین دو مرحله محدود خواهد شد یا ادامه خواهد داشت، گفت: وارد كردن اطلاعات جدید خانوارها و نیز اصلاح آنها مستمر خواهد بود و تصمیم داریم در مقاطع زمانی مناسب این امكان را فراهم كنیم تا اطلاعات اقتصادی مردم اصلاح شود. رییس مركز آمار در مورد آمار قیمت مسكن گفت: براساس آمار جمع آوری شده در نیمه دوم سال ۸۸ نسبت به مشابه سال قبل قیمت مسكن شهری در سراسر كشور ۶.۳ درصد كاهش و در تهران در تابستان سال گذشته نسبت به مشابه سال قبل ۱۹ درصد كاهش و در پاییز گذشته نسبت به مشابه سال قبل ۱۱ درصد كاهش داشته است. وی افزود: طبق وعده رییس جمهور قیمت مسكن در كشور تحت كنترل قرار گرفته و حتی كاهش یافته است.

● نظام آماری كشور جزیره ای است

براساس این گزارش عادل آذر در ابتدای این نشست خبری با تاكید بر اینكه مركز آمار مركزی حرفه ای و تخصصی است كه فقط با ضوابط علمی كار می كند و تصمیم دارد در مسیر اصلی خود یعنی تولید اطلاعات ناب حركت كند، گفت: در قالب برنامه پنج ساله اهدافی برای مركز تدوین و استراتژی رسیدن به آن تعیین شده است.

وی افزود: تدوین و تعریف نظام آماری كشور از مهم ترین اهداف ما است؛ به طوری كه هم اكنون در دنیا استانداردهایی در این بخش وجود دارد، اما تعریف مشخص و استانداردی از نظام آماری كشور ما تا كنون ارائه نشده است. او یكپارچه سازی اطلاعات به خصوص آمار ثبتی كشور را از دیگر محورهای برنامه بلندمدت این مركز خواند و گفت: در حال حاضر نظام آماری كشور جزیره ای است و هر كس به اقتضای فعالیت خود یك پایگاه جمع آوری اطلاعات و ارائه آمار تعریف كرده است. در حالی كه با ابلاغ سیاست های كلی نظام اداری توسط مقام معظم رهبری سازوكار لازم برای یكپارچه سازی آمار در كشور فراهم شده است. او همچنین به لزوم تدوین استانداردهای آماری در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: در حال حاضر برخی استانداردهای استفاده شده توسط ما تعریف شده، ولی تایید نشده است. در حالی كه ما باید آنها را با استانداردهای بین المللی همخوان كنیم. وی به لزوم مبادله اطلاعات با دستگاه ها و نهادهای موجود در كشور اشاره كرد و با بیان اینكه در این راستا تدوین تفاهم نامه برای مبادله اطلاعات در دستور كار است، گفت: تولید آمارهای مورد نیاز برای برنامه های جدید دولت و تعیین شاخص های بومی برای ارزیابی مواردی چون توسعه و توسعه عدالت محور از برنامه های مركز آمار است.

● جدول مراجعه به سایت مركز آمار

اعداد ۸ و۹ از ۲۰/۲/۸۹ تا ۲۲/۲/۸۹

اعداد ۶و۷ از ۲۳/۲/۸۹ تا ۲۵/۲/۸۹

اعداد ۴و۵ از ۲۶/۲/۸۹ تا ۲۸/۲/۸۹

اعداد ۲و۳ از ۲۹/۲/۸۹ تا ۳۱/۲/۸۹

اعداد صفر و یك از ۱/۳/۸۹ تا ۳/۳/۸۹

خانوارهایی كه موفق به ثبت نام نشده اند

از ۴/۳/۸۹ تا ۱۰/۳/۸۹












گزارش : خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 726
  • کل نظرات : 847
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2581
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 72
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 284
  • بازدید ماه : 870
  • بازدید سال : 18,704
  • بازدید کلی : 239,340